BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, January 5, 2012

keliru

aku rase saye dah x percaya lagi...
ape yg aku gambarkan dulu, dan yg saye percaya dulu, hakikatnye skarang bukan lagi...
ianya suci dan bersih, semua org tau dan semua org agung2kannye..
tapi kenape skarang sume org berlagak baik sgt?
kerana jika kite berpegang kuat, kite dapat kuasa? betul, kan?
kuasa utk tundukkan berjuta2 org..
kau bleh dpt harta, pangkat dan nama.. itu yg kau julang, kan?
aku tau aku x sebaik mane, tapi aku cuba perbaiki diri.
aku tau aku x se'baik' kau.. tp kau amat pasti yg amalan kau akan diterima? 100% pasti?
kau kutuk die, kalo kau berada di tempat die satu hari nnt, ape yg kau akan lakukan?
wat macam die? or lebih teruk lagi?
kau x kena lagi, bleh la berlagak baik, kan?
kau rase kau btol2 faham ia?
ilmu sudah cukup di dada?
satu hari nnt kau atau saudara mara sakit, kau tau la langit tinggi ke rendah,
melutut kau minta utk selamatkan.
kerana ape?
kerana kau x kan sembuh sendiri mcm magic.. ape yg ade ialah pertolongan sementara drpd manusia yg akan cuba utk tolong kau, tp semuanya bergantung pada takdir.
jangan la buat jahat sesama manusia..
kite x taw ble kite akan minta tolong kat die..
kite x taw ape terjadi nanti, kan? mane tau ntah2 kau yg sesat dlu..

aku sgt sedih.. org pandang hina je..
aku teringin sgt nak dpt duit byk supaya dpt pergi tempat lain yg x pernah wujudnye org2 mcm nie.
kerana aku tau, mesti ade satu tempat yg ade jawapan kepada soalan2 yg aku xtau jawapannye, dan aku sangat pasti kau pun x tau.

0 comments: